TERLANJUR MERINDUI MU


Sajak untuk pembaca inspikreatif. Untuk pengetahuan korang, sajak ni bukan saya yang hasilkan tapi ini atas permintaan seseorang kepada saya agar sajaknya diterbitkan dalam majalah online Inspikreatif. Tapi dia ni tidak mahu namanya diketahui. Apapun ini sajak dan gambar yang dia beri. 


maafkan aku, malam ini aku menghiasi sukma ku dengan merindui mu
merindui bicara mu
merindui gelak tawa mu
merindui gurauan mu
merindui kenangan kita

maafkan aku, kerna terlanjur merindui mu
telah ku coba sedaya upaya untuk meleraikan rindu ku
namun aku gagal,
semakin aku coba untuk melupakan, semakin kuat ingatan itu bermain didalam ingatan ku
tahukah engkau?? betapa siksanya rindu itu?
sehingga air mata ini tidak disedari jatuh ke pipi

maafkanlah aku, andai rindu ku ini menganggu malam mu
itupun.. jika engkau merasakan rindu ku mengintai mu
tiada saksi untuk ku tampilkan, tiada hakim untuk ku putuskan
bahawa rindu ku benar benar mencengkam minda ku
mengenggam hati ku, mencuri ketenangan ku dan meragut lena ku

maafkan aku sayang
kerna terlanjur merindui mu
aku tahu, aku tidak mampu untuk melupakan mu disaat ini

Comments